onsdag 31 juli 2013

Back in Bangkok

I förrgår anlände vi för tredje gången på två månader till Bangkok. Flygresan hit gick bra och stan är sig lik. Gårdagen ägnades åt shopping. Tyvärr för mig har jag ju fyra veckors backpackande kvar och det är inte försvarbart att köpa en massa skit och sen kånka runt på det i en redan överfull ryggsäck så länge. Att jag dessutom går på en mycket sträng backpackerbudget bidrog även det till att jag ägnade största delen av dan åt att garva åt det stundtals extremt märkliga asiatiska modet. 

Tidigt imorse begav sig den andra halvan av vår lilla reseduo iväg till flygplatsen för att styra kosan hemåt. Lite sorgligt att det är slut på vårt resande för den här gången och lite ensamt att sitta här på hostelets takterass alldeles själv. Och då menar jag verkligen helt själv. Har suttit här hela dan och inte sett en enda människa. Enda sällskapet består av ett par storkar. Tur att jag har en naturlig fallenhet för att umgås med mig själv, en hel bokhylla med böcker att läsa och fri tillgång till internet.

Ser hela Bangkoks flygplats från min position här på taket. Skönt att se lite rörelse i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar