onsdag 17 juli 2013

Dykarsjukan

Tur för mig att vi flyger vidare till Sumatras djungler imorgon. För annars hade det varit stor risk att jag blivit fast i ett mycket starkt dykberoende. Alla som inte har prövat denna underbara sightseeingform borde verkligen verkligen göra det. Att lära mig att dyka är något sv det absolut bästa jag gjort i mitt liv och det blir bättre och bättre för varje gång jag gör det. Lär mig hela tiden mer och mer och får bättre och bättre kontroll på mig själv där nere. Det gör att jag uppskattar det ännu mer. Igår var det som sagt två vrakdyk och idag vanliga revdyk. Alltihop väldigt coolt men på olika sätt. Gårdagens höjdpunkter var att få simma in i vraket och vara omgiven av koraller på alla sidor och alla mycket märkliga småkryp som hade vraket som hem. Idag njöt vi av sköldpaddor, räkor, havssniglar, stingrockor, en haj och clownfiskar mm. En sak som är lite kul är att jag fortfarande efter ett helt år och ganska många dyktimmar senare fortfarande hör den schweiziske mannen som lärdeig att dyka frånbörjans röst i huvudet så fort jag ser nån göra nått av de grundläggande handtecknen som dykarspråket består av. Blir lite förvånad varje gång den där starka franska brytningen börjar höras i huvudet. 


Utsikten just nu. Dagens dykplats ligger typ fem minuter med båt härifrån. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar