torsdag 4 juli 2013

Chop sticks

29/6 kl 8.30

Den uppmärksamma läsaren minns att jag här på bloggen officiellt lovade att innan jag återvände till Asien skulle jag lära mig att äta med pinnar ordentligt. Detta efter att ha utkämpat en hård strid mot en nudelsoppa på Kuala Lumpurs flygplats. Tyvärr så föll löftet i glömska och jag har ännu inte lyckats youtuba fram en instruktionsfilm i denna ädla konst. Och här i Laos har vi några gånger sovit i små byar där sånna lyxigheter som västerländska bestick inte har varit att tänks på. Så nu har jag fått så pass mycket övning att jag flertalet gånger har lyckats ta mig igenom hela måltider med pinnarnas hjälp. Nu har jag ju dessutom en del ätproblem på grund av avsaknaden av vissa tänder samt en ömmande käke. Trots detta tog jag mig igenom gårdagskvällens middag med hyfsad värdighet. Är ytterst nöjd med detta och anser mig därmed ha bemästrat pinnätandes ädla konst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar