måndag 29 juli 2013

Pulau Weh

28/7 kl. 9.15

Livet och kulturen här uppe i provinsen Aceh är annorlunda än allt annat vi sett i Indonesien innan. Nu är vi i en turistad strandort så här törs man gå klädd hur man vill men överallt annars är det att täcka både ben och armar som gäller. Äter man under dagtid finns det endast en restaurang att välja på och där får man bara sitta inne. Att äta när solen är uppe är nämligen extremt oförskämt. Det är lite ovant och man är hela tiden lite nervös att man ska bryta mot nån annan oskriven regel men det har gått bra såhär långt. Folk är väldigt glada och trevliga i alla fall. 
Jag gjorde ett fantastiskt fint dyk igår och nu sitter jag och väntar på att få slänga mig ner i det böljande blå igen. Imorn går flyget tillbaka till Bangkok och det indonesiska äventyret är slut för den här gången. Känns lite sorgligt och jag vet att jag kommer sakna det. Men samtidigt är peppen på Indien större än nånsin så det är verkligen inte synd om mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar