torsdag 4 juli 2013

Thunderstorm

2/7 kl 22.00

Önskar jag kunde visa er vad jag ser just nu men min kamera har inte ens i närheten av kapaciteten som krävs. Sitter  på den pyttelilla laoiska ön Don Det, precis på gränsen mot Kambodja. Från reaggebarens veranda mot Mekongfloden har vi en fantastisk, spektakulär och helt enastående utsikt över ett åskväder. Det är tillräckligt långt bort för att vi inte ska kunna höra smällarna men ändå lyses hela himlen upp med några sekunders mellanrum. Mitt i floden är det en liten miniö, eller mer en holme kanske. På den finns ett ensamt träd som sträcker sig mot himlen. Varje gång det blixtrar lyses alltihop upp och det är verkligen hänförande. 
Här har vi en helt vanlig ljum sommarnatt med syrsor och allt men jag är inte avundsjuk på dom stackars människor som befinner sig mitt i det. Blixtarna kommer med ett intervall på mellan en och två sekunder. Vi får se om det kommer hit, i sånt fall har vi säkert ingen elektricitet i natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar